Dominique Blais

  • Dominique Blais,
    “Empyrée #1”,
    2016.
    Panneau mosaïque spéculaire contrecollé sur aluminium,
    100 x 100 cm.

  • Dominique Blais,
    “Sans titre (Melancholia)
    [Philips 523, robe bleue]”
    2016,
    Disque  microsillon, tourne-disque, câbles
    Dimensions variables

  • Dominique Blais,
    Sans titre (Les disques blancs),
    2012.
    Installation (Grès C, moteurs, filins métalliques),
    Edition unique.

  • Dominique Blais,
    “Phases of the Moon (Harvest)”,
    2017.
    30 boîtes en carton timbrées et oblitérées (format 15x15x15 cm) contenant 30 sphères en verre massif teinté emballées avec des feuilles de papier de soie, et envoyées par l’artiste au Mac Lyon via les services postaux.
    30 tubes en carton pour surélever les sphères
    1 étagère blanche (en 3 parties) avec 30 positions de rétro-éclairage

  • Dominique Blais,
    “Phases of the Moon (Harvest)”,
    2017.

  • Dominique Blais
    Transmission, 2008-2009
    19″ Studio Steel Rack, CD player, audio CD, amplifier, cables
    Variable dimensions

  • Dominique Blais,
    “Coil”,
    2017.
    Digigraphie sur papier mat 189g,
    130 x 90 cm.

  • Dominique Blais
    Trauma, 2010
    Ceramic earplugs, showcase, sound diffusion
    30 x 25 x 20 cm

  • Dominique Blais,
    “Dynamique des fluides”,
    2018.
    Huile sur toile,
    100 x 100 cm.

  • Dominique Blais
    Concrete Soundproof, 2010
    Speakers, insulating material, concrete, cables
    56 x 30 x 28,5 cm (each)

  • Dominique Blais,
    “Revolution IV”,
    2017.
    32 douilles, 32 câbles électriques, 1 lot d’ampoules halogènes, 1 boîtier de commande électronique en bois gravé

  • Dominique Blais
    Ring (detail), 2012
    Pinhole photograph on baryte paper / bronze
    48,5 x 38,8 cm (paper/each)
    12 x 7 cm (bronze/each)

  • Dominique Blais,
    “Phases of the moon”, 2015.
    Enveloppes timbrées ayant voyagé.

  • Dominique Blais
    Sans titre (Les cordes), 2013
    Neon, power supply, electric cables
    Variable dimensions

  • Dominique Blais
    Sans titre (Les cordes), 2013
    Neon, power supply, electric cables
    Variable dimensions

  • Dominique Blais
    Sans titre (les colonnes d’air), 2014
    Gray blown glass
    L : 1433 mm
    Mouthpiece diameter = 15 mm
    Base diameter : 59 mm

  • Dominique Blais
    Sans titre (les colonnes d’air), 2014
    Transparent blown glass
    L : 1345 mm
    Mouthpiece diameter = 12 mm
    Base diameter : 55 mm

  • Dominique Blais
    Light House, 2013
    No sound color video on plasma screen
    12 seconds (loop)

  • Dominique Blais
    De l’invisible au visible, 2012
    Various metals
    Diameter : 100 cm

  • Dominique Blais
    Entropê, 2014 – 2015
    Glass, copper oxyde, copper, oak
    Sculpture : 23 x 14 cm
    Furniture : 104 x 52 cm

  • Dominique Blais
    35/39, 2013
    Specific installation, Maison du peuple – Clichy
    Sculpture (PMMA mirror bricks, flight cases, motor), HD movie, video projector
    Variable dimensions

  • Dominique Blais
    Les grands verres, 2013
    Site-specific installation, Mac/Val – Vitry
    Pavilion (plasterboard, windows in switchable glass, lighting, automation software), paintings (photochromic ink on canvas), furnitures, frosted window film
    Variable dimensions

  • Dominique Blais
    Solaris, 2011
    Site-specific installation, Transpalette – Bourges
    Set (timber, PMMA), lighting control system (Fresnel lens, light, motor, DMX interface, automation software)
    Variable dimensions

  • Dominique Blais
    L’écho est le miroir du son et une image du bruit, 2014
    Blown glass, wood, speakers, cables and sound track
    Glass speakers : 35 x 15,5 x 30 cm
    Wood Speakers : 37 x 18,5 x 23 cm

Dominique Blais aims to forge links between the visual and auditory components of our environment through his sculptural, sound installations. His work points the viewer’s attention toward the visual qualities of objects that are primarily intended to produce or broadcast audio and gives shape to sounds that are on the border of imperceptible. By subtle transposition of sound and image, Blais’s work confounds expectations and opens up new possibilities for perception.

Exhibitions